24 maj 2013

Spindelsjal till mamma

När min mamma fyllde år för ett tag sedan fick hon en spindelsjal som jag virkat. Dessa sjalar har blivit väldigt populära och syns på var och varannan virkblogg, och inte kunde jag hålla mig från att göra en jag heller. Mitt exemplar blev i vitt och beige för passa mamma nu i sommar. Passar till det mesta!






Garn: Tilda, färgerna vit samt beige (nr 505).
Virknål: 3,5.
Mönster: Kungen och Majkis pedagogiska mönster som hittas här. Kanten är hyllremsemönstret som länkas till i mönstret.

2 kommentarer:

  1. Sååå nöjd! Stort Tack!

    SvaraRadera
  2. Svar på prassel-frågan :-) :
    Jag tog plast från en förpackning till muffinsar. Vissa plastförpackningar prasslar lite extra. Ibland får man påsar som prasslar rätt bra. Cellofan är toppen om man har det hemma!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer!